Leder - Rekruttering - NyMedarbejder.dk

LEDER – rekruttering

Rekruttering af leder til skole eller institution

NyMedarbejder tilbyder et rekrutteringsværktøj, målrettet ansættelse af skole- og institutionsledere. Systemet er udviklet med det formål, at gøre rekrutteringsprocessen bedre og nemmere.

Ansøgerne der søger din lederstilling, har hver oprettet en kompetenceprofil. En Kompetenceprofil erstatter en traditionel ansøgning. Med en Kompetenceprofil får du et meget bedre og mere systematisk overblik og indblik i ansøgerens kompetencer, erfaringer, faglig ageren samt dokumenter. Når en ansøger søger din stilling, lægges deres kompetenceprofil på din kundeprofil. Inden de sender dig kompetenceprofilen, bliver de bedt om at udfylde deres motivation for at søge lige netop din stilling. Sammen giver det dig en færdig og mere brugbar ansøgning.

Du kan se et eksempel på en Kompetenceprofil (I denne profil indgår ikke deres motivation, hvilket der naturligvis gør, når de søger stillingen hos dig).

Et Matchbarometer hjælper dig ligeledes på vej. Når en stilling oprettes, indtastes de kriterier du vægter i ansættelsen. Kriterierne er målrettet ledelse. Her viser Matchbarometeret, hvor godt dine ansøgere matcher dine kriterier og det skaber et godt og hurtigt overblik i ansøgerfeltet og samtidig holder et fagligt fokus.

Du får en kundeprofil som giver dig og ansættelsesudvalget adgang til ansøgernes kompetenceprofiler og motivation samt til værktøjets mange funktioner. På en hurtig, nem og overskuelig måde, kan I filtrere, rate, kommenterer og vurdere den enkelte ansøger og automatisk, lægger systemet jeres bedst egnede kandidater i en rangeret orden. I kan udsende samlet afslag til ansøgerne, indkalde til samtaler samt have hele ansættelsesudvalget kommunikation samlet et sted.

Vi tilbyder 4 forskellige løsninger, der matcher de 4 typiske behov. Løsningerne ses længere nede på siden.

 

Sådan hjælper værktøjet dig

  • Afkode alle ansøgernes relevans for din stilling på 10 sekunder med vores MatchBarometer
  • Få meget bedre indblik i ansøgernes kompetencer, erfaringer og faglig ageren
  • Få et bedre overblik i ansættelsesprocessen
  • Et fælles værktøj for ansættelsesudvalget.
    • Styre den interne kommunikation i udvalget
    • Nemt tilføje, slette eller rette adgangen til ansættelsesudvalgets medlemmer
    • Indkald til samtaler
  • Hver ansøger har oprette en kompetenceprofil med alle fag- og personrelevante oplysninger
  • Få notifikationer om nye ansøgere.
  • I kan filtrere i ansøgerens kvalifikationer, erfaringer, særlige opgaver, køn, alder osv.
  • I kan rate hver ansøger og systemet rangere ansøgerne efter bedømmelserne
  • I kan kommentere på den enkelte ansøger (som ansøgeren ikke selv kan se)
  • Der er ikke grænse for antallet af stillinger I kan oprette. Det er stadig meget nemt at administrere
  • Automatisk afslag til ikke-udvalgte ansøgere
  • Historik for tidligere opslåede stillinger og ansøgere

Så let er det at bruge rekrutteringsværktøjet

Du plejer sikkert at slå din stilling op på jobnet.dk og andre relevante hjemmesider. Det skal du fortsat gøre. Eneste forskel er nu, at du først skal slå stillingen op hos os, og derefter på hjemmesider du ønsker. Så sikre du dig, at ansøgerne søger din stilling gennem rekrutteringsværktøjet.

 

Læs mere her

 

Hvorfor bruge NyMedarbejder.dk?

  • Vi tiltrækker i snit dobbelt så mange leder-kandidater til hver stilling
  • Det er enormt ressourcebesparende. I bestemmer selv, hvor lidt af arbejdet I selv vil stå for
  • Vi har mange kandidater i vores database der med et enkelt klik, kan søge stillingen og I kan derefter se ansøgerens kompetenceprofil og vurdere kandidatens kompetencer og relevans for stillingen
  • Vi bruger både en kommunikationsuddannet og en grafisk designer til at lave opslaget og annoncen
  • Vi er uddannet i at markedsføre på de sociale medier (Power Editor – Facebook annonceprogram), hvilket igen giver betydelig flere relevante ansøgere
  • Vi kan skaffe dig kandidater lige så hurtigt som du ønsker
  • Ønsker du, at vi står for den fulde rekruttering (undtagen ansættelsessamtalerne) er det uddannede lærere der står for rekrutteringssamtalerne
  • Skriftligt afslag til de ansøgere I vælger, ikke skal til samtale
  • Vi kan tilpasse præcis den løsning du ønsker
  • Fuld rådgivning og support undervejs i forløbet
  • I betaler kun, hvis du ansætter en i stillingen (Her&Nu-løsningen)

 

De 4 løsninger

Basis-løsningen henvender sig til dig som plejer at få mange ansøgere til dine lederstillinger. Her får du et værktøj til rådighed, som hjælper dig og ansættelsesudvalget, med at organisere og administrere rekrutteringsprocessen.

Ved brug af Basis-løsningen vil forløbet typiske forløbe således:

  1. Du opretter en kundeprofil
  2. Du tilføjer medlemmerne i ansættelsesudvalget (meget nemt og hurtigt)
  3. Du / I har nu fuld adgang til systemets mange funktioner
  4. Du får tilsendt et link til dit stillingsopslag, som ansøgerne skal søge igennem
  5. Du opretter dit stillingsopslag på vores hjemmeside (eller vi kan gøre det for 495 kr.)
  6. I vurdere, filtrerer og rater kandidaterne
  7. I indkalder til samtale
  8. I afholder ansættelsessamtaler
  9. Der sendes afslag til de ansøgere I ikke ønsker til samtale
  10. I ansætter lederen

Kom i gang her!

 

Her&Nu-løsningen henvender sig til dig som har brug for en leder her og nu. Du har måske tidligere slået stillingen op uden held eller kan bare ikke vente på, at få din nye leder. Samme dag som du henvender dig, adviserer vi vores kandidater i databasen om stillingen, som de ved et enkelt tryk så kan søge. Det sikre dig relevante ansøgere på rekordtid.

Ved brug af Her&Nu-løsningen vil forløbet typisk forløbe således:

  1. Du opretter en kundeprofil
  2. Du udfylder en ønskeseddel eller sender dit stillingsopslag til os
  3. Vi kontakter via mail alle relevante kandidater i vores database som matcher til din profil
  4. Du tilføjer medlemmerne i ansættelsesudvalget
  5. Du / I har nu fuld adgang til systemets mange funktioner
  6. I vurdere, filtrerer og rater alle de kandidater der søger stillingen
  7. I afholder ansættelsessamtaler
  8. Vi sender afslag til de ansøgere I ikke ønsker til samtale
  9. I ansætter lederen

 

Medie-løsningen henvender sig til dig som gerne vil have flere og bedre ansøgere. Vi er uddannet til at skrive, designe og markedsføre jobopslag og annoncer, så du er sikker på, at stillingsopslaget kommer så bredt ud som muligt. En professionel markedsføringsstrategi sikre dig flere og bedre ansøgere.

Ved brug af Medie-løsningen vil forløbet typisk forløbe således:

  1. Du opretter en kundeprofil (eller vi kan gøre det for dig)
  2. Du udfylder en ønskeseddel til den lederprofil du søger (tager 5 minutter)
  3. Vi kontakter dig telefonisk og gennemgår / uddyber lederprofilen
  4. Vi skriver et udkast til et stillingsopslag, som du skal godkende
  5. Vi annoncere opslaget på Ofir, Jobnet, Jobindex, Careerjet og på NyMedarbejder.dk
  6. Vi udarbejder en annonce til sociale medier
  7. Annoncen annonceres på Facebook, Linked’in og Instagram
  8. Vi sender mails ud til vores kandidater i systemet, som passer til din profil
  9. Du tilføjer medlemmerne i ansættelsesudvalget
  10. Du / I har nu fuld adgang til systemets mange funktioner
  11. I vurdere, filtrerer og rater kandidaterne
  12. I indkalder til samtaler
  13. I afholder ansættelsessamtaler
  14. Afslag sendes til de ansøgere I ikke ønsker til samtale
  15. I ansætter lederen

 

Rekrutteringen henvender sig til dig som gerne vil have den bedst mulige leder ansat. Vi står for den fulde proces og du skal kun sørge for at afholde de sidste ansættelsessamtaler. Udover at det er din bedste garanti for at ansætte den rette leder, er det enormt nemt og tidsbesparende.

En fuld Rekruttering vil typisk forløbe således:

  1. Du opretter en kundeprofil
  2. Du udfylder en ønskeseddel til den lederprofil du søger (tager 5 minutter)
  3. Vi kontakter dig telefonisk og gennemgår / uddyber lederprofilen
  4. Vi udarbejder et stillingsopslag som du skal godkende
  5. Vi annoncere opslaget på Ofir, Jobnet, Jobindex, Careerjet og på NyMedarbejder.dk
  6. Vi udarbejder en annonce til sociale medier
  7. Annoncen annonceres på Facebook, Linked’in og Instagram
  8. Vi sender mails ud til vores kandidater i systemet, som passer til din profil
  9. Du tilføjer medlemmerne i ansættelsesudvalget
  10. I eller vi vurderer og rater alle ansøgerne og de lægges i en top 10
  11. Vi  screener jeres 10 bedste ansøgere gennem et telefoninterview (Interviewet læses på deres profil)
  12. Vi 3. gangs screener jeres 5 bedste ansøgere med et længere personligt interview (interviewet læses på deres profil)
  13. I udvælger de ansøgere I ønsker at afholde ansættelsessamtale med
  14. I afholder ansættelsessamtaler
  15. Vi sender afslag til de ansøgere I ikke ønsker til samtale
  16. I ansætter lederen

 

Se dine muligheder og priser her!

Tilmeld dig Basis-løsningen her                   

Vil du bruge os til de andre løsninger, så ring på tlf. 70 20 75 85 er skriv på Kontakt@NyMedarbejder.dk

 

Er du i tvivl om det mindste, så ring på 70 20 75 85 eller skriv til os her

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn